-

MarekAd

Komentarze użytkownika

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Tak, to prawda, ubezpieczalnie tak działają. Nawet przy corocznym odnawianiu polisy OC warto do nich zadzwonić i z miejsca dostaje się kilka procent rabatu. Za sam telefon z pytaniem czy cena aby jest na pewno ostateczna.

W moim przypadku wodociągi kategorycznie stwierdziły, jeszcze przed rozpoczęciem robót, że nie dofinansują  mojej budowy studni na sieci. Myślę jednak, że nie zaszkodzi wysłać do nich pisemko i w razie negatywnej odpowiedzi jakieś odwołanie. Dziękuję za wskazanie art. 49 k.c., faktycznie powołam się na niego. Sądzić się raczej nie zamierzam, bo wiem, że kosztuje to zbyt wiele czasu, nerwów i pieniędzy. Szczególnie że czeka na mnie już jedna batalia sądowa z wykonawcą, który spartaczył mi monta ...

MarekAd
8 kwietnia 2022 01:12

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Jeszcze jedno. U nas żeby przeprowadzić z sukcesem jakąkolwiek sprawę to człowiek musi najpierw dogłębnie poznać temat, przepisy prawne, orzecznictwo. Poznać przedmiot sprawy od strony technicznej i dopiero wtedy, zaopatrzony w taką wiedzę może ruszać do urzędów załatwiać sprawę, z nadzieją, że być może mu się uda bez większych przeszkód. A potem zdziwienie, że Polak się na wszystkim zna. Zna się, bo musi!

MarekAd
7 kwietnia 2022 03:55

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Z moich ostatnich doświadczeń, jako budującego dom i majacego nadprogramową styczność z aparatem urzędniczym, mogę stwierdzić, że najwiekszym problemem jest nadprodukcja przepisów prawnych, najczęściej niejasnych, które później każdy urząd, a nawet poszczególny urzędnik inaczej interpretuje.

Urzędnicy najczęściej są w miare pomocni, starają się raczej ludzko podchodzić do petenta, przynajmniej ja mam takie umiarkowanie pozytywne doświadczenia. Jednak najgorsze jest to, że Ci urzędnicy święcie wierzą w to co robią i że bez ich obecności świat by sie zawalił. Mimo, że niejednokrotnie widzę, że pewne sprawy można by uproscić. Niestety nikt w tym nie ma interesu, ani rzadzący ani tym bardziej urzędnicy, którzy są jakby przeżarci przez system i nie widz ...

MarekAd
7 kwietnia 2022 02:41

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

W moim przypadku, oczywiście studzienkę musiałem wybudować przy granicy posesji i przyłącze liczy się od niej. Natomiast na to co znajduje się od studzienki do budynku wodociągi teoretycznie nie mają już wpływu, teoretycznie, bo znów u mnie był chwilowy problem z odbiorem kiedy wodociągi zauważyly, że od studzienki do domu na moim podwórku leci rura fi 110, a według wodociągów ma być fi 160. Na szczęście wyperswadowałem im, że to już nie leży w ich gestii, bo to nie jest częścią przyłącza. Ostatecznie się zgodzili z moją interpretacją, ale widać było, że niechętnie.

Według decyzji SKO, którą Pan przytoczył, myślę, że teoretycznie budowa studni na sieci, była w moim przypadku rozbudową sieci i powinna lezeć po stronie wodociągów. Pewnie ja ...

MarekAd
7 kwietnia 2022 01:51

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Nie, miałem obowiązek się przyłączyć, bo sieć biegnie w drodze przy, której leży moja działka. Problemem było to, że nie było studni na sieci, do której bym się mógł podpiąć. Najbliższa była kilkadziesiąt metrów od mojej działki, ale żeby się do niej podpiąć musiałbym mieć zgodę sąsiada, a to było niemożliwe. 

 

Suma summarum musiałem tą nieszczęsną studnię wybudować na swój koszt, co kosztowało mnie trochę grosza i zdrowia.

MarekAd
6 kwietnia 2022 03:12

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Kiedy przeczytałem dzisiaj komentarze, to przecierałem oczy ze zdumienia. Jak można tak naskoczyć na człowieka, tylko dlatego, że napisał notkę o kanalizacji. Co to ma być za cenzura. Ludzie opamiętajcie się! 

MarekAd
6 kwietnia 2022 03:01

@Obowiązki właściciela nieruchomości w zakresie gromadzenia i odprowadzania ścieków - cz. 1 (4 kwietnia 2022 21:18)

Gdy czytam słowo kanalizacja, to przez moment zastygam w bezruchu. Wspomnienia są jeszcze zbyt świeże. Większość zeszłego roku poświęciłem na przyłączanie do kanalizacji. Duże miasto na Górnym Śląsku, budowa domu blisko centrum, wokół wiele zabudowań, wszystkie media w drodze, także sieć kanalizacyjna. Wydawałoby się, nie będzie problemu. Niestety nie. Przy mojej działce brak studzienki kanalizacyjnej, do najbliższej za daleko, przejście przez sąsiednią działkę niemożliwe bo brak właściciela, a co za tym idzie jego zgody. Jedyne wyjście to budowa betonowej studni na sieci. Sieć głęboka, prawie na 5 metrów, biegnąca bliżej drugiej strony jezdni. Potrzeba zamknięcia drogi na kilka dni i wytyczenia objazdów, mimo że droga o niewielkim natężeniu ruchu. W tym cel ...

MarekAd
5 kwietnia 2022 04:52

@Москва - столица мира (20 marca 2022 17:03)

Szanowna BeaM, nietrafiony przykład z tym rozbieraniem, Pan Stanisław, z całym szacunkiem, to jednak nie młoda dziewczyna,  przy której faktycznie trudno byłoby spuścić pokornie wzrok ;)

MarekAd
21 marca 2022 01:57

@Pożegnanie (9 listopada 2020 00:34)

Panie Macieju,

ponad rok temu pod tekstem o Młynarskiej stanął Pan jako nieliczny po mojej stronie, jestem i zawsze będę Panu za to wdzieczny. Mnie została przypięta łatka trola, Pan został delikatnie mówiąc zmieszany z błotem. Od tego się to chyba wszystko zaczęło. Nacisnął Pan wtedy na odcisk gospodarzowi i wiedziałem, że będzie się on Pana, wraz z licznym gronem klakierów, czepiał na każdym kroku, aż w końcu Pana wyrzuci, albo sam Pan zrezygnuje. Z narcyzem się nie wygra, pewnie Pan o tym wie. Tak jak napisał Pan/Pani aurora, aż dziw, że tyle czasu Pan wytrzymał :)

Życzę, żeby trafiał Pan w życiu na ludzi, którzy nie wyładowują na innych swoich frustracji i potrafią wyjść poza swoje psychiczne i mentalne ograniczenia.

...
MarekAd
9 listopada 2020 17:30

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Mnie się akurat chciało sprawdzić, obowiązuje zasada taka jaką opisałem powyżej. Netykieta podlega szerszej zasadzie sayoir-vivre i nie może być z nią sprzeczna. Zresztą zasady są dla ludzi, bo to człowiek jest najważniejszy i jeżeli oczekuje takiego, a nie innego szacunku należy to uszanować.

Piszę to wszystko mimo, że akurat sam osobiście preferuję w stosunkach internetowych luźniejszą formę na "ty".

MarekAd
4 października 2019 12:41

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Ten cały INTERNET to jest jakiś nowy bożek czy jak?

Podstawową zasadą wszelkich relacji międzyludzkich jest wzajemny szacunek. W netykiecie także jest to wartość nadrzędna, jeśli ktoś życzy sobie, żeby w internecie posługiwać się w stosunku do niego zwrotami grzecznościowymi Pan/Pani, a Pan Maciej wyraził wcześniej takie życzenie, to należy to zaakceptować i uszanować, w przeciwnym razie wychodzi się na zwykłego chama.

MarekAd
4 października 2019 12:22

@Summerhill (2 października 2019 11:52)

Za szkołe płacili rodzice.

MarekAd
3 października 2019 12:15

@Summerhill (2 października 2019 11:52)

Skąd taki wniosek?

MarekAd
3 października 2019 12:13

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Żeby przestać cierpieć na okrągło latami wciąż ten sam ból, w końcu trzeba poznać prawdę o swoim dzieciństwie i dopuścić do przeżycia głęboko ukryte uczucia. Po tym procesie przebaczenie nie będzie już konieczne. Bez tego natomiast, wybaczenie to okrutne krzywdzenie samego siebie.

MarekAd
3 października 2019 00:05

@Świeżo malowane - św. Ojciec Pio (1 października 2019 13:07)

Piękny obraz, zazdroszczę sprawnej ręki i podziwiam. Myślałem, że tu talent malarski ma tylko Agnieszka, a tu taka niespodzianka. Mam nadzieję, że wkrótce znów coś namalujesz i się pochwalisz.

MarekAd
2 października 2019 22:07

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Ta, troll i to zapewne z solonu24 czy jak to się tam nazywało. Trolla się wywala, więc banuj Pan, Panie Gabrielu ile wlezie, ku szczęśliwości swojej i licznej gawiedzi. 

MarekAd
2 października 2019 21:56

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Czytaj Pan całość komentarzy i dopiero atakuj, tak na przyszłość.

MarekAd
2 października 2019 21:45

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Pani Ewo, to jest pytanie retoryczne? Bo miałem wreżenie, że Pani rozumie o co chodzi. Tak świetnie Pani o tym pisała w swoim artykule z maja

http://ewa-rembikowska.szkolanawigatorow.pl/chow-psychicznych-dewiantow

Tam widać jak na dłoni do czego prowadzą patologiczne, wyrachowane, zimne metody wychowawcze.

Przecież Pani o tym pisała! Teraz to ja już naprawdę zgłupiałem.

MarekAd
2 października 2019 21:13

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

Rozumiem, że gospodarzowi w komentarzy się zawsze przytakuje, bo inaczej to nietakt i arogancja. Gospodarz napisał, że 2 plus 2 to 5, ja mu odpisałem, że to bzdura. Proste.

MarekAd
2 października 2019 21:00

@O naszym przegranym dzieciństwie (2 października 2019 10:16)

W sumie to właśnie jest o czym gadać, bo to ogromna niewidoczna góra lodowa, która niszczy życie człowieka. Jeśli tych spraw nie wywlecze się na powierzchnię mimo wstydu i społecznego ostracyzmu to one zawsze będą kamieniem u nogi, z którym oczywiście da się żyć, ale na szczyt się nie wejdzie. 

MarekAd
2 października 2019 20:52

Strona 1 na 4.    Następna