-

MarekAd

Komentarze użytkownika

@Czy Niemcom bardziej zależy na Polsce niż naszym? (20 maja 2025 07:16)

Tak, Ukraińcy wyjadą i nastąpi krach jakiego świat nie widział :)) Ktoś opowiadający takie bzdury może śmiało mnie nazywać głubcem, bo zaiste źle bym się czuł gdybyś nazwał mnie inaczej.

MarekAd
20 maja 2025 17:23

@Czy Niemcom bardziej zależy na Polsce niż naszym? (20 maja 2025 07:16)

Mnie właśnie o takie coś chodzi :) Człowiek, który potrafi się odnaleźć w niesprzyjających okolicznościach to właśnie ktoś kto czerpie ze swoich emocji, a nie się od nich odcina. Kto zaś stawia tylko na racjonalność w sytuacji zagrożenia po prostu nie podoła. Jego emocje są głęboko skryte i on nad nimi nie zapanuje w momencie próby. 

Mnie też Nawrocki wydaje się lepszy od Dudy, ale to wyjdzie w praniu, jeśli oczywiście zostanie prezydentem.

MarekAd
20 maja 2025 15:48

@Czy Niemcom bardziej zależy na Polsce niż naszym? (20 maja 2025 07:16)

Tak, najważniejsze, żeby tylko Ukraińcy nie wyjechali, bo 30 metrowe apartamenty nie będą już kosztowały po pół bańki :)) 

MarekAd
20 maja 2025 15:27

@Czy Niemcom bardziej zależy na Polsce niż naszym? (20 maja 2025 07:16)

Ja to widzę trochę inaczej. Człowiek z racji swojej natury ma być emocjonalny. Oczywiście emocje muszą iść w parze z rozumem, ale nigdy nie należy ich marginalizować na rzecz rozumu. Człowiek racjonalny odrzucający emocje to człowiek niebezpieczny, który w sytuacji gdy rozum zawiedzie będzie kierował się pierwotnymi instynktami, nad którymi nie będzie potrafił zapanować niszcząc wszystko wokół. Wszystkie totalitaryzmy są osadzone na tak zwanym racjonalizmie. 
Nawet w filmach o Rockym, który to bohater jest przyrównywany do Nawrockiego, występuje taki dualizm. Tylko że to właśnie Rocky jest tym emocjonalnym zawodnikiem, wydawałoby się słabszym, ale ostatecznie zwycieżającym. Jego przeciwnicy zaś to racjonalne "maszyny", które nib ...

MarekAd
20 maja 2025 15:02

@Podlasie na Mentzena, a Macierewicz na Steczkowską (19 maja 2025 06:21)

Konfa/Braun to mają teraz zagwozdkę jak to najlepiej rozegrać. Oni pierwszy raz wygrali tak dużo i wszystkie oczy skierowane są na nich. Mam nadzieję, że ich ta sytuacja nie przerośnie. Być może będą teraz jakieś zakulisowe rozmowy z Pisem, i jakieś przymiarki do wspólnych rządów w przyszłości. 

 

MarekAd
19 maja 2025 13:20

@Podlasie na Mentzena, a Macierewicz na Steczkowską (19 maja 2025 06:21)

Racja. Ewidentnie widać, że wyborcy Konfy i Brauna czekają teraz na coś mocniejszego od Nawrockiego. Jakieś zapewnienie, że będą traktowani poważnie i że PiS zmieni swoją dotychczasowe lekceważące nastawienie.
Nawrocki zresztą ma do tego predyspozycje. Bokser zawadiaka z sąsiedztwa, który nie daje się przez nikogo sterować. Musi przekonać szczerością, bo każdy fałsz wyborcy zaraz wyczują i po prostu nie pójdą na wybory 1 czerwca.

Przykład Rumuni jak najbardziej, szczególnie że tam znowu mało wiarygodny ten wynik. Trzeba trąbić, mobilizować i pokazywać, że u nas też mogą wykręcić taki numer za dwa tygodnie.

MarekAd
19 maja 2025 13:07

@Podlasie na Mentzena, a Macierewicz na Steczkowską (19 maja 2025 06:21)

Jakaś część wyborców Mentzena pewnie poprze Bonżura, ale nie sądzę, że 1/3 jak 5 lat temu. Wtedy była jednak inna rzeczywistość. Rządził PIS i wkurzał swoimi bzdurami typu zakaz wejścia do lasu z okazji covidu. Teraz też inne siły rządzą w Konfie, m. in. pani Zajączkowska, a ona jest wyraźnie antyTrzaskowska. 
Pierwsze reakcje wyborców Konfy to raczej rozczarowanie. Oni liczyli na więcej głosów i podejrzewają, że obecna władza odpowiednio "obniżyła" im wynik. Pytanie ilu z nich zostanie w domu podczas II tury.

Świetny wynik Brauna. To był jednak dobry pomysł, żeby kandydowac obok Menzena. Razem to jest 22%. Sam Mentzen by tyle nie wykręcił. Lewactwo wyje i nie może uwierzyć, że faszysta stoi już za ich drzwiami. To akurat może ich zmobilizować, ż ...

MarekAd
19 maja 2025 12:22

@Pragnienie a lubienie (17 maja 2025 09:34)

Mlodinow trafnie dostrzega, że emocje są w życiu człowieka równie ważne jak rozum. Są one naszą integralną częścią. Bez emocji bylibyśmy martwi za życia. Wszelkie próby odcinania się, czy też wyciszania na siłę emocji działa na naszą niekorzyść. Idealny stan to połączenie emocji, uczuć i myślenia. Ich wzajemne przenikanie i wspólna koegzystencja wpływają na dobrostan człowieka.

Ciekawostką jest historia rodziców Mlodinowa, którzy byli polskimi Żydami uratowanymi z holokaustu. 

Co do samego pragnienia, to uważam, że odczuwając takie uczucie warto za nim podążyć. To znaczy iść w to pragnienie, starać się je zrealizować. Jednocześnie bardzo uważnie obserwować siebie i swoje emocje, które za takim pragnieniem stoją. Dzięki temu możemy po ...

MarekAd
17 maja 2025 12:51

@Listy od przyjaciela – list nr 7 - O radykalizacji poglądów (15 maja 2025 09:57)

W emocjach nie ma nic złego. Wręcz przeciwnie, są one niezbędne do życia. Nie odczuwając emocji bylibyśmy martwi za życia. Nie da się opierać tylko na rozumie. Idealny stan to połączenie emocji, uczuć i rozumu. 
Nawet Jezus wyrzucając handlarzy ze świątyni działał pod wpływem silnej emocji gniewu i złości. 

MarekAd
16 maja 2025 01:21

@O zasługach Francuzów dla Polski (11 maja 2025 07:47)

De Gaulle to powiedział podczas wizyty w Zabrzu, a ulica którą przejeżdżał nazwano później jego imieniem. Zabrze odwiedzili także Che Guevara i Castro. Miasto miało wyjątkowe "szczęście" do gości.

Jednak dzisiaj w Zabrzu sukces. Prezydent miasta z nadania PO odwołana w referendum! 

MarekAd
12 maja 2025 00:21

@Czarnoksiężnicy z naszej dzielnicy (9 maja 2025 08:12)

Wcześniej był Kajetan, który obciął głowę swojej ofierze. Teraz Mieszko jeszcze brutalniej - siekierą. W obydwu przypadkach rodzice zabójców to prawnicy.
Potwierdza się, że ta grupa zawodowa to jacyś pozbawieni uczuć ludzie z ogromnymi problemami, skoro wychodzą spod ich ręki tacy zaburzeni zwyrodnialca.
O tym się jednak nie mowi. Ważniejsze jest, że mordu dokonał Polak, a nie żaden imigrant i na dodatek podobno zwolennik prawicy. Taki przekaz będzie grany, bo pomaga Trzaskowskiemu.

 

MarekAd
9 maja 2025 12:05

@Znowu obejrzałem polski serial... (6 maja 2025 08:07)

Ma rację Pan aszymanik, oglądanie tego podpada trochę pod masochizm ;)) 

Czytając notkę z jednej strony od razu rodzi się we mnie  pytanie po jaką cholerę ogląda Pan takie badziewia i traci swój cenny czas? To jest wręcz przykre, że kuszą Pana takie gnioty i chciałoby się krzyknąć "po co to Panu!"
Jednak zaraz przychodzi myśl, że po pierwsze sam tak często robię, więc niejako moje uczucie smutku i  rozczarowania dotyczy mnie samego, a po drugie w życiu wszystko dzieje się po coś. W sumie sam wyznaję zasadę, że skoro mnie gdzieś ciągnie to muszę w to iść. Jedyna ważna rzecz to obserwacja wtedy siebie i pytanie po co to robię, dlaczego? Co mi to daje?

MarekAd
6 maja 2025 14:50

@Znowu obejrzałem polski serial... (6 maja 2025 08:07)

Zgadza się. Lata wojny i komuny zrobiły swoje. Nikt się nami jako narodem nie zaopiekował. Wręcz przeciwnie zawsze byliśmy narażeni na najgorsze. Można powiedzieć, że i tak trzymamy się nieźle. 
Na traumę pokoleniową, tak jak i  zresztą na każdą inną najlepszy sposób to mówienie o swoich uczuciach. Wywlekanie wszystkiego co boli na wierzch. Mówienie o tym i dzielenie się z drugim człowiekiem. Nie należy niczego ukrywać, szczególnie przed najbliższymi, przed dziećmi. Ukryte emocje czekają na ich odkopanie i przeżycie jeszcze raz. 
Ktoś kto tworzy takie gnioty jak ten serial, po prostu żyje w fikcji, którą odziedziczył po przodkach. Nie czuje powodu do zmiany myślenia, bo jest w swoisty sposób zabetonowany. Woli poczuć ulgę przer ...

MarekAd
6 maja 2025 12:55

@Informacja o działaniach niepożądanych zabiegów elektrowstrząsowych (1 maja 2025 14:48)

Pan w kółko to samo pod każdym moim komentarzem. Ciągle mi Pan zarzuca butę i arogancję, mimo że nawet nie piszę nic o Panu, ani pod Pana notkami. To jakiś obłęd. Bawi się Pan w przewrażliwionego adwokat innych osób.
Najśmieszniejsze jest to, że niedawno też się był Pan święcie oburzony jak zastanawiałem się skąd u prof. Świecickiego wybór psychiatrii. Sugerowałem, że być może ma to swoje źródła w dzieciństwie profesora. Jak się później okazało miałem nosa i trafiłem w punkt, ale do dziś pamiętam jak się Pan wtedy oburzał. Myślałem, że da mi Pan już spokój, ale widzę, że twardziel z Pana i będzie się Pan tak mnie czepiał w nieskończoność. No cóż będę musiał jakoś z tym żyć.
Co do elektrowstrząsów to nie napisałem, że stosując je ...

MarekAd
5 maja 2025 01:34

@Informacja o działaniach niepożądanych zabiegów elektrowstrząsowych (1 maja 2025 14:48)

Uderzył Pan z grubej rury :) Widzę, że zaszedłem Panu mocno za skórę i próbuje mi tu Pan dosolić za wszelką cenę ;)

Faktycznie sprawa Thomasa Quicka to była totalna kompromitacja szwedzkiego wymiaru sprawiedliwości. Nie mieści się w głowie, że doszło do czegoś takiego. Za tym stali nie tylko psychiatrzy i  psychologowie, ale błędy popełnili tu wszyscy biorący w tym udział: policjanci, prokuratorzy i sędziowie. 

Przykre jest, że przyłożyli do tego rękę psychologowie, szczególnie Margit Norell, która była najbardziej odpowiedzialna za to co się stało. Zresztą brała ona udzial w kilku głośnych sprawach sądowych, w których po czasie uchylano wyroki ze względu na skandaliczne decyzję szwedzkich sędziów.

Jednak byłbym daleki o ...

MarekAd
4 maja 2025 01:01

@Informacja o działaniach niepożądanych zabiegów elektrowstrząsowych (1 maja 2025 14:48)

Z ciekawych zastosowań prądu w leczeniu spotkałem się dwa razy. Jednym z nich były prądy selektywne dr Kwaśniewskiego stworzone na bazie odkryć księdza prof Sedlaka. Drugim metoda dr Huldy Clark lecząca generatorem prądu. 
Co do elektrowstrząsów w psychiatrii to mam mieszane uczucia. Depresja ma swoje źródła w jakiś negatywnych wydarzeniach w życiu człowieka. Często chory o nich nie pamięta, bo miały miejsce na przykład we wczesnym dzieciństwie. Kluczem do wyleczenia jest powrót do traum, odgrzebanie ich z mroków pamięci. 
Wszystko co temu służy pomaga i nagle pojawiają się elektrowstrząsy z ich skutkami ubocznymi w postaci zaniku pamięci. Chciało by się powiedzieć - nie tędy droga. To mi tu bardzo zgrzyta. Na szczęście nie muszę ich stosować, bo ...

MarekAd
3 maja 2025 00:11

@Tak bardzo chcemy, by to co widzimy było prawdą (29 kwietnia 2025 06:18)

Co do stosunku do Żydów, to zerkam sobie na njusy dnia i opędzić się nie można. A to szwajcarscy szermierze podczas zawodów będąc na podium ostentacyjnie odwrócili się plecami od izraelskiej flagi, czym wywołali powszechne oburzenie. A to u nas prezes wielkiego banku narzeka, że Polacy jeszcze za mała dają się doić przez banksterów, bo wyssali antysemityzm z mlekiem matki. Paradne:) Braun ze swoją retoryką ginie w tłumie :)

MarekAd
29 kwietnia 2025 12:11

@Nauka pokory (26 kwietnia 2025 12:30)


Twoje malarstwo chyba coraz bardziej krąży wokół czegoś historycznego. Tak je odbieram i myślę, że jak się zdecydujesz to będzie co podziwiać :)
Dodatkowo masz Huberta pod ręką i wystarczy spojrzeć mu przez ramię i ukraść jakąś postać historyczną, bo on ma tam przecież tych królów i cesarzy od groma ;))

Obserwuję Was na FB, ale oczywiście dam suba też na Waszej stronie, bo widzę, że czasami trzeba się bardzo spieszyć żeby coś zdążyć kupić :)

MarekAd
27 kwietnia 2025 14:04

@W pułapce psychologizowania czyli wszechświatowy zlot faryzeuszy (27 kwietnia 2025 08:36)

Polityka to zbiorowisko ludzi najbardziej zwichrowanych psychicznie i psychologia raczej to potwierdza. Inna sprawa, że politykom się wydaje, albo też łapią się wszystkiego co mogłoby ich zdziczenie legitymizować. Jednak te zabiegi przybierają raczej postać komiczno-żenującą. Tak jak logika Hołowni, który twierdzi, że skoro zabrał ze sobą jakiegoś bezdomnego do samolotu, to może bezkarnie strzelać słitfocie podczas pogrzebu i nikomu nic do tego.

MarekAd
27 kwietnia 2025 13:03

@Nauka pokory (26 kwietnia 2025 12:30)

"bo myśli zostały zmącone planowaniem sprzątania, potraw świątecznych, wyjazdu do rodziny…"

Jak Cię czytam, to od razu przypomina mi się, krążący od lat przed Wielkanocą, mem z Jezusem, który pyta czy umyłaś już okna na Święta ;)
Trudno jest jedną ręką myć, a drugą malować, więc nie dziwi mnie, że obraz miał kilka dni poślizgu :)
Myślę, że jak najbardziej jest to powód do refleksji , ale nie do obwiniania się, szczególnie, że obraz wyszedł super. 

Hubert jak zwykle sztos i widzę, że druki już zmonetyzowane. Szybko poszło. Gratuluję!

Nie pojawia się czasem u Ciebie myśl, żeby wejść na na chwilę w buty Huberta i trzasnąć coś historycznego? 
Pozdrawiam :)

MarekAd
27 kwietnia 2025 12:44

 Poprzednia  Strona 4 na 17.    Następna